Koncepce rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce na základních a středních školách
Darina MÍSAŘOVÁ, Hana SVOBODOVÁ, Vendula MAŠTEROVÁ, Jan HERCÍK, Petr ŠIMÁČEK, Hana ŠVEDOVÁ, Petr KUBÍČEK, Radek DURNA
Koncepce reaguje na nedostatečnou podporu rozvoje geoinformačních dovedností na základních a středních školách v Česku. Jejím cílem je prezentovat provázaný systém rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce na základních (ZŠ) a středních školách (SŠ) s důrazem na implementaci nástrojů GIS a navrhnout zásady pro rozvoj geoinformačních dovedností ve výuce. Za tímto účelem je vytvořena matice učebních úloh uspořádaná podle jednotlivých geoinformačních dovedností – čtení, výběr, použití, tvorba a sdílení. Úlohy v každé dovednosti jsou rozpracovány do tří úrovní náročnosti. Koncepce je určena zejména pro současné i budoucí učitele zeměpisu/geografie na ZŠ a SŠ, ale také pro tvůrce školních vzdělávacích programů či učitele v neformálním vzdělávání.
E-kniha (PDF)
E-kniha (PDF) |
.pdf 43 MB |
---|