= autor = vzdělávací stupeň = použitý software
Geografické informační systémy a možnosti jejich využití na základních školách
Pinková Veronika
ZŠ2
QGIS, Kristýna GIS, ArcGIS Explorer, OpenJUMP, uDIG, Janitor
Zdroj: Pinková, V. (2016). Geografické informační systémy a možnosti jejich využití na základních školách (Bakalářská práce, Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta). https://theses.cz/id/5y5xu4
Práce se zabývá současnou situací využití GIS ve školní výuce v České republice. Autorka provedla dotazníkové šetření mezi učiteli s cílem zjistit, jak GIS ve výuce využívají a jaké jsou bariéry pro jejich implementaci. Součástí práce je také výběr a analýza volně dostupných GIS aplikací vhodných pro školní prostředí.
E-learning: Využití mapových aplikací ve výuce zeměpisu
Procházková Anna
ZŠ2, SŠ, G
Google My Maps, Mapchart, Mapa Česka, Google Earth Projekt
Zdroj: Procházková, A. (2024). E-learning: Využití mapových aplikací ve výuce zeměpisu (Bakalářská práce, Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta). https://theses.cz/id/fjuo53/
Práce se zaměřuje na tvorbu e-learningového kurzu pro učitele zeměpisu, který je zaměřen na využití mapových aplikací v geografickém vzdělávání. Analyzuje geoinformační technologie a přináší konkrétní postupy pro implementaci těchto aplikací do výuky.
Testování a hodnocení vybraných mapových aplikací pro mobilní telefony (smartphone)
Urubová Barbora
ZŠ2, SŠ
Locus Map FREE, Google Maps, Mapy.cz, Here WeGo, MAPS.ME, OsmAnd
Zdroj: Urubová, B. (2018). Testování a hodnocení vybraných mapových aplikací pro mobilní telefony (smartphone) (Bakalářská práce, Ostravská univerzita, Přírodovědecká fakulta). https://theses.cz/id/vcmx9l/
Práce se zabývá hodnocením a testováním různých mapových aplikací pro mobilní telefony a jejich využitím pro mapování krajiny a sběr dat v terénu. Na základě stanovených kritérií jsou aplikace hodnoceny, testovány v terénu a vybrána nejvhodnější. Práce také navrhuje ideální koncepci mapové aplikace na základě zkušeností z analýzy a testování.