= autor = vzdělávací stupeň = použitý software
Práce v ArcGIS StoryMaps ve výuce na střední škole. Modelové téma: Stárnutí populace
Bartík Luboš
SŠ
ArcGIS StoryMaps
Zdroj: Bartík, L. (2024). Práce v ArcGIS StoryMaps ve výuce na střední škole: Modelové téma: Stárnutí populace (Bakalářská práce, Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakulta). https://theses.cz/id/jramai/
Práce se zabývá využitím platformy ArcGIS StoryMaps ve výuce zeměpisu na středních školách. Tento nástroj umožňuje učitelům i žákům kombinovat interaktivní mapy s multimediálním obsahem. Hlavním výstupem práce je modelová výuková jednotka zaměřená na stárnutí populace, která kombinuje sběr dat a vizualizaci pomocí ArcGIS StoryMaps. Autor také hodnotí efektivitu tohoto přístupu na základě zpětné vazby od učitelů a žáků.
Návrh a aplikace badatelsky orientovaného vyučování do výuky geografie (zeměpisu)
Lysáková Aneta
SŠ
Geoportál ČÚZK, Google Maps / Street View, Atlas Mapy.cz + Google Earth
Zdroj: Lysáková, A. (2024). Návrh a aplikace badatelsky orientovaného vyučování do výuky geografie (zeměpisu) (Diplomová práce, Univerzita Palackého v Olomouci, Přírodovědecká fakulta). https://theses.cz/id/qxjory/
Práce se zaměřuje na badatelsky orientovanou výuku zeměpisu (BOV) a její uplatnění v praxi. Cílem je zmapovat názory učitelů a studentů učitelství na výhody a překážky BOV, analyzovat učebnice z hlediska zastoupení badatelských úloh a navrhnout pět konkrétních badatelských aktivit využitelných ve výuce. Navržené aktivity byly otestovány ve výuce a doplněny o reflexi učitele i žáků, což zvyšuje jejich využitelnost v pedagogické praxi.
Využití ArcGIS Survey123 v projektové výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ
Novák Vlastimil
ZŠ2
ArcGIS Survey123
Zdroj: Novák, V. (2022). Využití ArcGIS Survey123 v projektové výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ (Diplomová práce, Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta). https://theses.cz/id/ickoen/
Práce hodnotí využití aplikace ArcGIS Survey123 v projektové výuce zeměpisu na základní škole. Autor navrhl a realizoval projektovou výuku s touto aplikací v 9. ročníku a sledoval její přínos pro rozvoj digitální gramotnosti žáků. Realizace výuky proběhla na Základní škole Hudcova Brno, přičemž výsledky jsou vyhodnoceny prostřednictvím pozorování, rozhovorů a analýzy výstupů žáků.