= autor = vzdělávací stupeň = použitý software
Smartphone v geografickém vzdělávání
Hrončoková Kateřina
SŠ
Google Earth
Zdroj: Hrončoková, K. (2021). Smartphone v geografickém vzdělávání (Diplomová práce, Univerzita Palackého v Olomouci, Přírodovědecká fakulta). https://theses.cz/id/fyw41d/
Práce se zabývá využitím smartphonu jako didaktické pomůcky ve výuce geografie a představuje modelovou terénní aktivitu GeoHunters, určenou pro 1. ročník střední školy. Aktivita probíhá v geoparku Přírodovědecké fakulty UPOL a je tvořena deseti stanovišti propojujícími geografii s dalšími přírodními a technickými obory. Žáci zde plní úkoly s využitím mobilních aplikací jako Google Earth, PlantNet, kompas, anemometr či nástroje pro čtení QR kódů a rozšířenou realitu. Práce prokazuje, že taková forma výuky podporuje rozvoj digitální i geoinformační gramotnosti, motivaci žáků a praktické dovednosti v terénu.
Didaktické hry ve výuce zeměpisu na základní škole
Malinová Kateřina
ZŠ2
Google Maps
Zdroj: Malinová, K. (2024). Didaktické hry ve výuce zeměpisu na základní škole (Diplomová práce, Univerzita Palackého v Olomouci, Přírodovědecká fakulta). https://theses.cz/id/8evk7r/
Práce se zabývá tvorbou a využitím didaktických her ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ. Autorka vytvořila 10 her v aplikaci Canva, z nichž tři byly ověřeny v praxi a pozitivně hodnoceny žáky i učitelem. Hry rozvíjejí různé úrovně kognitivních dovedností a klíčové kompetence. Dvě z her: Mapování s Google Maps a Plánování dovolené využívají digitální mapy a rozvíjejí základní geoinformační gramotnost žáků.
Návrh využití gamebooku ve výuce zeměpisu
Vinterová Pavlína
SŠ, G
Online Atlas od mapového portálu Mapy.cz - mapový podklad do Gamebooku
Zdroj: Vinterová, P. (2024). Návrh využití gamebooku ve výuce zeměpisu (Diplomová práce, Univerzita Palackého v Olomouci, Přírodovědecká fakulta). https://theses.cz/id/sl3uug/
Práce se zaměřuje na tvorbu, evaluaci a návrh využití vzdělávacího gamebooku s názvem Expedice Norsko pro žáky středních škol. Autorka v teoretické části rozpracovává principy programového učení, možnosti her a simulací ve výuce geografie a vývoj i typologii edukativních gamebooků. V praktické části navrhuje vzdělávací gamebook zaměřený na regionální geografii Norska, který obsahuje 14 úloh kombinujících čtení příběhu, práci s mapou, QR kódy, statistickými daty, klimatickými diagramy i internetovými zdroji.