= autor = vzdělávací stupeň = použitý software
Využití mobilních mapových aplikací při terénní výuce zeměpisu
Jelínek Martin
ZŠ2
Mapy.cz
Zdroj: Jelínek, M. (2019). Využití mobilních mapových aplikací při terénní výuce zeměpisu (Diplomová práce, Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta). https://theses.cz/id/m74gui/
Práce se věnuje začlenění mobilních mapových aplikací do terénní výuky zeměpisu. Autor navrhuje učební materiály, které následně testuje v praxi, a vyhodnocuje jejich efektivitu. Výuka propojuje tradiční terénní metody s moderními technologiemi pro zlepšení geografických dovedností žáků.
Mobilní aplikace využitelné pro potřeby terénní výuky v biologických a geografických oborech
Mastíková Michaela
ZŠ2
Google mapy, Mapy.cz, Google Earth
Zdroj: Mastíková, M. (2022). Mobilní aplikace využitelné pro potřeby terénní výuky v biologických a geografických oborech (Diplomová práce, Univerzita Palackého v Olomouci, Přírodovědecká fakulta). https://theses.cz/id/dfwwy8/
Práce se zabývá využitím mobilních aplikací při terénní výuce na 2. stupni ZŠ v předmětech zeměpis a přírodopis. Na základě předem stanovených kritérií analyzuje 17 mobilních aplikací a navrhuje tři pracovní listy pro terénní výuku, přičemž jeden z nich ověřuje v praxi pomocí aplikace Actionbound. Žáci při aktivitách využívají GPS, digitální mapy, kompas, výškoměr, určování rostlin nebo trasování cest.
Zhodnocení využitelnosti ArcGIS Field Maps v terénní výuce zeměpisu
Molák Lubomír
ZŠ2
ArcGIS Field Maps
Zdroj: Molák, L. (2023). Zhodnocení využitelnosti ArcGIS Field Maps v terénní výuce zeměpisu (Diplomová práce, Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta). https://theses.cz/id/4329v9/
Práce se zaměřuje na využití mobilní aplikace ArcGIS Field Maps při terénní výuce zeměpisu. Autor hodnotí její přínos na základě přímého pozorování a rozhovorů s učiteli a žáky. Výsledky ukazují, že mobilní GIS zvyšuje efektivitu sběru a analýzy geografických dat v terénu.