= autor = vzdělávací stupeň = použitý software
Multimediální pomůcka pro výuku regionální geografie Afriky
Bartoš Tomáš
ZŠ2
ArcGIS 10.2
Zdroj: Bartoš, T. (2020). Multimediální pomůcka pro výuku regionální geografie Afriky (Diplomová práce, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta). https://theses.cz/id/dznqcv/
Práce se zaměřuje na návrh a tvorbu multimediální výukové pomůcky, která je určena především pro výuku zeměpisu na druhém stupni základní školy - regionální geografie Afriky. Práce popisuje teoretické základy multimédií, metodiku tvorby učebního materiálu a jeho praktické testování ve třídě. Hlavním výstupem je rozsáhlá webová výuková stránka s texty, videi, mapami, grafy, interaktivními aktivitami, ilustracemi a úkoly.
Interaktivní mapa vývoje železniční sítě v Česku
Bedrunka Ondřej
SŠ, G
ArcGIS Pro, Leaflet
Zdroj: Bedrunka, O. (2023). Interaktivní mapa vývoje železniční sítě v Česku (Diplomová práce, Univerzita Palackého v Olomouci, Přírodovědecká fakulta). https://theses.cz/id/c4lgvm/
Práce se zaměřuje na vytvoření interaktivní webové mapy, která zobrazuje vývoj železniční sítě od roku 1827 do roku 2022. Cílem práce bylo vytvořit geodatabázi vývoje železniční sítě a vizualizovat tato data pomocí technologie Leaflet. Práce ukazuje, jak lze využít geoinformační technologie pro historické a geografické analýzy.
Didaktická pomůcka pro výuku zeměpisu v 6. třídě základní školy v prostředí ArcGIS Online
Bezrouková Kamila
ZŠ2
ArcGIS Online
Zdroj: Bezrouková, K. (2018). Didaktická pomůcka pro výuku zeměpisu v 6. třídě základní školy v prostředí ArcGIS Online (Bakalářská práce, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta). https://theses.cz/id/rear2m/
Cílem práce bylo vytvořit digitální didaktickou pomůcku v prostředí ArcGIS Online, která slouží jako interaktivní doplněk k výuce zeměpisu v 6. ročníku ZŠ. Pomůcka je založena na učivu podle učebnice Zeměpis 1 (Demek, Voženílek) a obsahuje obrázky, videa, mapy, interaktivní prvky a texty k jednotlivým kapitolám (např. planeta Země, glóbus a mapa, přírodní obraz Země, světadíly aj.). Součástí práce je také dotazníkové šetření mezi učiteli a žáky, které hodnotilo funkčnost a přínos vytvořené pomůcky ve výuce na ZŠ Prosiměřice.